Saturday 27 August 2011

Gajah Emas cuba cari bakat muda




E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
SAMPAI bila agaknya Malaysia akan kembali menguasai sepak takraw, sukan tradisi negara ini sekiranya bakat tersembunyi di kampung gagal dikenal pasti.
Menyedari hakikat itu, Gajah Emas Industries, pengeluar barangan sukan tempatan berkaitan sukan sepak takraw berjenama Gajahmas mahu memainkan peranan lebih besar mengenal pasti pemain berbakat di kawasan pedalaman.


“Kami satu-satunya pengeluar barangan sukan tempatan yang berjaya di pasaran dunia dan kami berasa bertanggungjawab untuk mengembalikan kegemilangan sepak takraw. Kini kami sedang merancang menganjurkan kejohanan di peringkat kampung, daerah dan negeri untuk tujuan itu,” kata Pengurus Gajah Emas Industries, Nor- hilman Mohd Noor.


Jenama Gajahmas sudah bertapak sejak 25 tahun lalu dan terkenal di pentas antarabangsa biarpun bola jenama itu gagal mendapat pengiktirafan Persekutuan Sepak Takraw Antarabangsa (Istaf).


“Kami bukan hanya akan menganjurkan kejohanan di peringkat kampung malah membabitkan bakat muda. Demi mengekalkan populariti sukan ini juga Gajahmas merancang mengadakan kejohanan peringkat pemain veteran berusia 40 tahun ke atas."

No comments:

Post a Comment