Monday 19 September 2011

Regu bekas pemain kebangsaan tersungkur mengejut di Paroi






AKSI menarik apit kanan pasukan Pemuda UMNO Jalan 666 BBB C, Mohd. Azlan Mudin yang melakukan libasan ketika menentang pasukan Bola Rotan pada Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan 2011 di Kompleks Sukan Negeri, Paroi, semalam. - UTUSAN/MOHD. FARIZWAN HASBULLAH


SEREMBAN - Majlis Bandar Raya Melaka Bersejarah (MBMB) A dan B, Gabungan Sepak Takraw Teluk Paku (Gastep) A, UMNO Jalan 6 C, Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) C, Dinamis dan Majlis Perbandaran Taiping (MPT) A mencerahkan peluang untuk mewakili empat terbaik Kategori Terbuka Zon Tengah Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan 2011.
Mereka melepasi pusingan keempat yang berlanjutan hingga pukul 10 malam dan mara ke suku akhir demi gelaran juara zon terakhir ini dan ganjaran RM2,500 di Kompleks Sukan Negeri, Paroi, Seremban yang menemukan 171 regu.
Zon Tengah ini turut menampilkan banyak regu yang menggunakan seorang bekas pemain kebangsaan dari era 90-an hingga alaf baru seperti Ahmad Ezzat Zaki, Ku Halim Ku Musa, Azlan Mubin dan Sulaiman Salleh, terpaksa mengangkat kaki lebih awal selepas kecundang kepada lawan masing-masing.
Jaguh sirkit Majlis Sukan Universiti Malaysia (Masum), Universiti Teknologi Mara (UiTM) menepati ramalan awal dengan menempah salah satu daripada empat tiket separuh akhir kategori Institusi Pengajian Tinggi Awam-Swasta (IPTA-S)/Bawah 19 Tahun.
Daripada empat regu yang dipertaruhkan di zon ini, regu 'C' anak buah Zaidi Ismail yang juga bekas penolong jurulatih skuad elit mengetuai kemaraan itu yang aksinya bakal bersambung mulai pagi ini.
UiTM C akan menentang ADTEC Shah Alam sementara Pelapis Kelantan A bakal berentap dengan Port Dickson dalam satu lagi separuh akhir Zon Tengah namun keempat-empatnya sudah memastikan tiket ke separuh akhir peringkat antara zon di Shah Alam, pertengahan bulan depan.
Bagi kategori Bawah 15 Tahun, Sekolah Sukan Negeri Selangor Seksyen 11A Shah Alam yang disebut-sebut sebagai pilihan utama, mara ke separuh akhir Zon Tengah tetapi bakal berentap dengan lawan yang dianggap sepadan mereka, Sekolah Menengah Sri Kota A.

No comments:

Post a Comment